<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d34245590\x26blogName\x3d::..::I+StRaTo7:+tHe+MaN+WhO+RuLes+Th...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://dragster7.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://dragster7.blogspot.com/\x26vt\x3d-6666958025484429241', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

::..::I StRaTo7: tHe MaN WhO RuLes ThE GaMeS I::..::

Friday, June 05, 2009

Sehelai Selendang Part 6

..:: Sehelai Selendang :: Part 6 ::..

Ayu....... nama yang begitu manis bagi seorang gadis yang mempunyai perwatakan yang lemah lembut.Nama dan wajah gadis itu kerap kali bermain di fikiran Faiz.Adakah ini dinamakan cinta? Cinta berputik kembali didalam hati Faiz? Setelah kian lama Faiz membiarkan perasaan dan hatinya menjadi beku seperti bongkah2 ais.Tetapi bongkah2 ais itu lama kelamaannya menjadi cair akibat proses luluhawa.Begitulah hati dan perasaan manusia yang keras dan degil itu,lama-lama akan berubah dan mula menerimanya.Bak kata pepatah, sekeras-keras kerak nasi, diisikan air, lembut jua akhirnya.

"Cinta amat mahal takrifnya,itulah yang difitrah oleh Allah s.w.t kepada hambanya.Cinta hanya tertulis pada perkataan, tetapi gagal dilihat pada zahirnya.Kerana cinta itu tanggungjawab dimana wujudnya kesetiaan dan kejujuran didalamnya.Ingat pada yang satu, jujur pada yang setia ,setia pada yang kasih,kasih pada yang rindu,rindulah pada yang menyayangimu.Cinta takkan datang kalau tidak dicari,cinta juga takkan dapat jika tiada siapa yang memberi.Tapi mencari biarlah pada yang sudi,bukan meminta pada yang simpati."

Faiz masih tercari-cari cinta sejati,cinta yang pernah diberikan dahulu pada gadis pujaan hatinya kini telah tiada.Faiz masih cuba membandingkan wajah dan personaliti gadis yang baru dikenali dengan kekasih yang telah pergi itu.Di perhatikan raut wajah Nadia pada potret gambar itu..... dengan lembut jarinya membelai wajah Nadia itu.Faiz memejam matanya sambil hatinya dengan lembut membicarakan lafaz..... "Selamat Tinggal Sayang......." Kata- kata itu akhirnya terbit jua di bibirnya setelah sekian lama dia mendambakan cintanya untuk Nadia.Faiz dengan lemah meletakkan kembali potret gambar itu di atas katilnya.Lalu dicapai iPod berwarna biru itu dan butang play ditekannya.Lagu "Selamat Jalan" dari kumpulan De Java memenuhi ruang telinga Faiz..... dihayati setiap bait-bait lirik lagu tersebut.

selamat jalan
permaisuri hatiku
semoga damai
hidup keduamu disana

tapi dirimu tak lagi bersamaku
kau telah pergi dan tak kembali
aku rapuh tanpa cintamu
aku haus kasihmu
terlambai tanganku untukmu

selamat jalan
permaisuri hatiku
teriring untaian doa
untuk dirimu

Faiz tersentak dari lamunan yang panjang apabila terdengar ketukan pintu.Faiz dengan lemah terus menuju ke ruang tamu dan membuka perlahan pintu tersebut.Ayu menguntumkan sebuah senyuman yang manis kepadanya,dengan keadaan bersahaja Faiz membalas senyuman tersebut dengan mengenyet matanya kepada Ayu.Tersentak Ayu dengan perlakuan yang ditunjukkan Faiz kepadanya.Tersipu-sipu malu Ayu diperlakukan sebegitu.Ayu dengan lemah lembut memulakan bicara dengan memberi salam kepada Faiz.

"Assalamu'alaikum Faiz........"

"Wa'alaikumussalam warahmatullahi wabarakatuh Ayu......." jawab Faiz dengan lembut dan bagaikan ada irama bila disebut nama Ayu itu.

"Faiz sihat? Ayu tgk Faiz sekarang lain macam jer...... Tak macam sebelum ni" soal Ayu.

"Faiz ok jer...... entahlah yekk,Faiz rasa..... Faiz selama ni macam biasa jer...... Ayu jer kot yang rasa lain?" Jawab Faiz dengan sinis dan bersahaja.

"Dia ni betul ke tak,buat-buat soal pulak pada aku" Soal ayu dalam hatinya.

"Ayu memang rasa lain pun taw! Sebab Ayu happy tengok Faiz pun..... nampak.... macam dah berubah"

"Apa yang berubah? Hati ker?" Soal ringkas Faiz kepada Ayu.Sengaja Faiz mengenakan Ayu dengan soal sebegitu.

"Ehh x lah,eeee........ lupakanlah! Lain ayu soal,lain pulak Faiz ni jawab!" Ayu dalam diam merungut.

"Alolololo....... nak bergurau pun x leh...... ayu ni macam budak tecik jer nak merajuk-merajuk taw!" Pujuk Faiz dalam kelembutan.

"Apa! Merajuk? Eeee...... bila pulak Ayu nak merajuk-merajuk ni! Ayu bukan budak tecik taw!" Jawab Ayu dalam keadaan geram.

"Apakah hajat tuan puteri ke mari?" soal Faiz dengan lagak bagaikan Putera Raja zaman dahulu kala.

"Apa kena la pulak dia ni,pelik2 ajer perangai dia ni! Sebelum ni aku tegur dulu,buat x endah jer,bila dah normal,lain betul perangainya yekk" Soal dan rungut ayu didalam hatinya.

"Ayu datang kesini.... sebenarnya nak menjemput Faiz ke majlis..........." belum habis dijawab oleh ayu,dengan pantas Faiz mencelah.

"Majlis Kahwin Ayu yekk?" dengan selamba Faiz menyoal Ayu.

"Bukanlah! Eeeeee.... Nah ambil kad ni,baca sendiri!" Jawab ayu dan terus berlalu pergi setelah memberi kad kepada Faiz.

Ayu tidak tahan melayan kerenah Faiz yang mengada2 itu,makin dilayan..... makin menjadi2 pulak perangainya membuli orang.Begitulah perangai Faiz dari dahulu lagi sejak zaman kanak-kanaknya.Ayu berasa geram dengan Faiz apabila diperlakukan sebegitu,tetapi didalam hatinya terasa lucu dan malu bila mengenangkan kejadian yang telah berlaku,Ayu mula berasa gembira apabila Faiz telah mula berubah dan kembali menjadi seorang yang periang,mungkin itulah sifatnya.Ayu membuat tafsiran sendiri mengenai perangai dan sifat yang dimiliki oleh Faiz itu.

Faiz membuka sampul kad yang berwarna biru lembut itu dengan perlahan dan mengelurkan kad didalamnya.

"Majlis Makan Malam di Resort Bayu"
Jam : 9 malam

Faiz melihat jam tangan Casio Edifice miliknya dengan jarum jam menunjukkan pukul 1 tengahari.Masih ada masa yang panjang lagi untuk Faiz membuat persiapan untuk menghadiri majlis tersebut.Lalu ditutup pintu itu dan kembali ke dalam bilik untuk mencari pakaian yang sesuai untuk dipakainya.Dibuka almari tersebut dan dibelek-beleknya segala pakaian yang ada itu.Faiz mmg seorang yang agak cerewet dalam soal penampilan dan ketrampilan.Sememangnya itulah hasil didikan ibunya yang suka menjaga penampilannya sejak dari sekolah lagi.Tidak hairan apabila sudah besar,didikan yang terima itu akan dibawa sampai bila-bila.

Jam : 8.00p.m
Lokasi : Di Bilik

Faiz capai kemeja Levi's berwarna biru itu dan dipadankan dengan jeans biru Levi's 501 diatas katil.Faiz memakai kemeja dan jeans tersebut dengan gayanya tersendiri.Faiz mengambil perfume CK Obsession Night diatas meja solek dan disembur pada pergelangan tangan dan disapukan pada leher dan belakang telinganya.Faiz memakai jam tangan Casio Edifice berwarna biru itu dan dibelek-belek dirinya pada cermin tersebut untuk melihat penampilan dirinya.Faiz tersenyum manis melihat dirinya sendiri didalam cermin sambil menyikat rambut secara perlahan-lahan.Faiz mengambil handphone diatas katil dan melihat skrin sambil mengangkat keningnya.Faiz kelihatan terkejut setelah membuka inbox message dan membaca.....

From : 012-2222276
03 Jun 2005 8.15pm

"i knew i can trust and love u so much becoz u are the man of my life some who i can die for with ever.i think about i feel like kissing u,ur love is killing me so much honey,what can i do without you honey,u are the best of all i have never in my life,be in love like this before,i know u are the best man i can ever have baby.i trust and love u so much! i will do anything i can all my best to see,i have you forever and for always."

Terkedu Faiz setelah membaca message tersebut! Entah siapa pula yang menghantar message sebegitu kepadanya.Faiz mengunci handphonenya kembali dan menyimpan didalam poket.Faiz tidak memikirkan tentang message tersebut dan menganggap message yang terima itu bukan untuk dirinya.Fikirannya kini hanya untuk bertemu dengan ayu di majlis Makan Malam itu.Perlahan-lahan Faiz membuka pintu dan berlalu pergi meninggalkan biliknya menuju ke Dewan di Bayu Resort.

Part 1-5 : Click Here

2 Comments:

  • At 8:33 AM, Blogger CITY® said…

    bestnya...=)

     
  • At 12:12 PM, Blogger My so-called life said…

    well, sekian lama dinantikan kesinambungannya drp dulu.. kini ia muncul kembali.. dan harapan wie,moga broS akan teruskan berkarya.. hehehe.. :) dun worry coz i'll always be ur reader and follower.

     

Post a Comment

<< Home